3 geestelijke gezondheidstips voor vrouwen over 40

Belangrijke mijlpalen hebben een manier om mensen hun leven opnieuw te laten beoordelen. Het komt vaak voor dat vrouwen rond de leeftijd van 40 jaar ontevredenheid beginnen te voelen. Misschien zijn levensdoelen niet bereikt of heb je het gevoel dat je vastzit in een sleur. Gevoelens als deze kunnen schadelijk zijn voor uw geestelijke gezondheid. Gelukkig is het verbeteren van je mentale gezondheid makkelijker dan je denkt. Misschien vind je een nieuwe levensvreugde die je in jaren niet hebt gevoeld.

Zorg voor jezelf

Hoe u zich lichamelijk voelt, heeft een directe invloed op uw geestelijke gezondheid. Denk aan de laatste keer dat je verkouden was of je gewoon niet lekker voelde. Naast de fysieke aandoening, ging je mentale vooruitzicht ook bergafwaarts. Als je je fysiek niet goed voelt, is het veel gemakkelijker om een sombere kijk te hebben. Kleine taken lijken moeilijk en grote taken voelen monumentaal aan. Verbeter je mentale gezondheid door goed voor je lichaam te zorgen. Eet gezonde, voedzame maaltijden die zijn gericht op magere eiwitten, volle granen en vers fruit en groenten. Experimenteer met nieuwe vetarme gerechten en volg een kookles waarin u leert hoe u maaltijden kunt plannen en bereiden die u zullen helpen uw fitnessdoelen te bereiken. Besluit om een oefenprogramma te starten. U kunt wandelen of joggen, zwemmen, fietsen of deelnemen aan een sportschool. Naast goed eten en regelmatig sporten, moet u ervoor zorgen dat u elke nacht voldoende slaap krijgt. Acht uur is een uitstekende vuistregel. Door optimaal te slapen voel je je wakker en verfrist, wat je mentale gezondheid meteen een boost geeft.

Wordt verbonden

Technologie heeft het gemakkelijker gemaakt om familie en vrienden te bereiken. Het is echter geen adequate vervanging voor één-op-één menselijk contact. Ga het huis uit om af te spreken voor de lunch, te gaan winkelen of te genieten van een wandeling. Menselijke onderlinge verbondenheid is een van de belangrijkste dingen waar vrouwen aan kunnen werken om hun geestelijke gezondheid te verbeteren. Op de meest fundamentele niveaus zijn mensen gewoon bedoeld om sociaal te zijn. Het vervullen van deze behoefte met nauw gezelschap heeft altijd een positief effect op de mentale vooruitzichten. Je kunt ook op andere manieren verbinding maken. Of je nu vrijwilligerswerk doet bij een liefdadigheidsorganisatie, een cursus volgt of lid wordt van een club, het zijn deze connecties die vrouwen een plek geven om naartoe te gaan en iets om naar uit te kijken in een tijd waarin hun kinderen misschien opgroeien en het huis uit gaan. Sociale netwerken bieden vrouwen vaak de steun die ze nodig hebben om een positieve kijk op het leven te houden.

Omgaan met stress

Hoewel stress een onderdeel is van elke fase van het leven van elke vrouw, is er geen wet die zegt dat het je bestaan moet overnemen. Als je ouder bent dan 40 en je al tientallen jaren last hebt van stress, is het tijd om iets te veranderen. Mediteer, beoefen yoga en leer nee zeggen tegen nieuwe verplichtingen. Neem vooral het besluit om te vertragen om het hier en nu te waarderen. Zie het als een geschenk voor de geestelijke gezondheid dat u uzelf dagelijks geeft.